Deze pagina biedt een eenvoudige bladerinteractie voor het vinden van entiteiten met een eigenschap met een bepaalde waarde. Andere beschikbare zoekinteracties zijn de zoekpagina voor pagina-eigenschappen en de querybouwer.
Lijst van resultaten
- Revolt slide 1Revolt slide 1 wg 1 +
- Revolt slide 2 wg 1 +
- Revolt slide 3 wg 1 +
- Risicos +
- Road traffic noise as proxy for traffic - UGent +
- Schema integratie van het QUARK model in de Digital Twin omgeving +
- Screenshot voorbeeld AQ resultaat DUET +
- Sigfox https://en.wikipedia.org/wiki/Sigfox +
- Sterktes zwaktes +
- Summary Copy link icon +
- Summary E-mail icon +
- Summary Facebook icon +
- Summary LinkedIn icon +
- Summary Prioriteiten Business Objectieven Voorbeeld +
- Summary Telegram icon +
- Summary Test by Wikibase Solutions +
- SHAREPAIR is een project gegund onder het … SHAREPAIR is een project gegund onder het Interreg NW Europe programma. Het project is opgestart in februari 2020 en loopt tot mid 2023.</br> SHAREPAIR gaat de strijd aan tegen een van de snelst groeiende afvalstromen in de EU, die van elektrische en elektronische apparatuur met een groei van 3-5% per jaar. De algemene doelstelling is om de hoeveelheid afval te verminderen door herstellers actief in repair cafés bij te staan (doel: 6,27 ton vermeden afval) alsook de burgers woonachtig in de aangesloten steden (Leuven, Roeselare, Ottignies/Louvain-la-neuve, Apeldoorn) te ondersteunen zodat ook zij meer kiezen voor herstel (doel: 27,5 ton vermeden afval in elke aangesloten stad).</br> Het project wil dit doel bereiken door burgerreparatie op te schalen via bewustmaking en het gebruik van digitale tools. Deze digitale tools stimuleren en faciliteren burgerreparaties door reparatieoplossingen te verzamelen en deze gemakkelijk toegankelijk te maken voor burgers. Ze zullen burgers ook de weg wijzen naar de beste reparatieoplossingen in hun buurt[1].</br> Het consortium bestaat uit 17 Europese partners verspreid over Ierland, Groot-Brittannië, België, Duitsland en Nederland. Het omvat steden, universiteiten en onderzoekscentra, maatschappelijke organisaties, softwareontwikkelaars, sociale ondernemingen en consumentenorganisaties.</br> </br> </br> </br> Stakeholder </br> </br> Uitdagingen </br> </br> </br> Repairgroep</br> </br> Deelnemers repair café motiveren tot het ingeven van de data is een drempel. </br> </br> </br> Repair netwerk</br> </br> Een samenwerking opzetten tussen de verschillende partijen in het repair ecosysteem die snel en efficiënt is, is een hele uitdaging;</br> </br> </br> IT</br> </br> </br> Uitdaging van het op gang krijgen van de cocreatie; </br> Kennis bundelen via standaarden (OSLO); </br> Samenbrengen van gebruikers op 1 platform en gebruikers motiveen het platform te blijven gebruiken. </br> </br> </br> Lokale overheden</br> </br> Momenteel is er geen mogelijkheden als stad om het beleid op te volgen. Stijgt het aantal herstellingen? Waaraan is dat te danken? Impact repair café op afvalreductie?</br> </br> </br> De Kringwinkel</br> </br> Hoe laaggeschoolden en vrijwilligers intrinsiek motiveren om data in te voeren in een toepassing, terwijl de kerntaak de reparatie en het sociaal contact is?</br> </br> </br> De professionele hersteller</br> </br> Match tussen soorten van producten (veel combi’s) en een databank op soort & modelnummer loopt vaak vast (bv. een wasmachine die ook droogt…). Verschillende benamingen voor combinaties van toestellen. Hoe catalogeren?</br> </br> </br> Onderzoek – data technisch</br> </br> </br> Kritische massa. Database moet aantal records bevatten. Pas dan nuttig. </br> Foto’s opslaan goede manier van documenteren (data verandert, foto blijft) </br> </br> </br> Onderzoek - CE</br> </br> Producenten ook motiveren en aansporen bij te dragen door data te delen maar eveneens door producten anders te ontwerpen, wisselstukken goedkoop aan te bieden etc.</br> </br> </br> </br> [1] https://www.sharepair.org/about-sharepair bezocht 09/09/2022 +
- SOLID (Single responsibility, Open-closed, … SOLID (Single responsibility, Open-closed, Liskov substitution, Interface segregation and Dependency inversion) is een acroniem dat gebruikt wordt in verband met het programmeren van computers. Ze werd bedacht door Michael Feathers voor de eerste vijf principes die Robert C. Martin aangaf aan het begin van de jaren 2000. De afkorting staat voor de vijf belangrijkste principes in het object-georiënteerd programmeren. Deze principes samen maken het waarschijnlijker dat een programmeur een systeem zal maken dat duurzamer is en gemakkelijk te onderhouden of uit te breiden. De SOLID -principes maken deel uit van een meer globale strategie van agile ontwikkeling en adaptief programmeren.</br> </br> Overzicht </br> S = Single responsibility principle </br> In tegenstelling tot wat veel ontwikkelaars denken, is SRP in SOLID niet het principe dat een klasse of functie één verantwoordelijkheid heeft. SRP in SOLID betekent dat de verantwoordelijkheid van het veranderen van een module bij 1 actor ligt. Een module kan zo simpel zijn als een klasse maar dit kan ook een groep van klasses zijn binnen een package.</br> </br> O = Open/closed principle </br> “software-entiteiten … moeten open zijn voor uitbreiding, maar gesloten voor wijziging.”</br> </br> L = Liskov substitution principle </br> “objecten in een programma zouden vervangbaar moeten zijn door instanties van hun subtypes zonder dat de juiste werking van het programma beïnvloed wordt.”</br> </br> I = Interface segregation principle </br> “veel client-specifieke interfaces zijn beter dan één algemene interface.”</br> </br> D = Dependency inversion principle </br> "men zou afhankelijk moeten zijn van abstracties, niet van concrete implementaties". </br>Dependency injection is een manier om dit principe toe te passen. +
- Schets van architectuur van hoe de data worden opgeslagen en worden zichtbaar gemaakt voor de eindgebruiker. +
- Screenshot van het prototype voor sterke authenticatie zoals uitgewerkt door Stad Gent +
- See https://www.ogc.org/standards/wmts for … See https://www.ogc.org/standards/wmts for more information.</br>If you are interested in using a 2D tiling schema in other situations than in a web tile service you can find a standard defining 2D tiling schemas in: OGC Two Dimensional Tile Matrix Set.</br> [[Open Geospatial Consortium (OGC) | Overzicht van OGC Standaarden ›]][[Open Geospatial Consortium (OGC) | Overzicht van OGC Standaarden ›]] +
- Semantiek van data verwijst naar de beteke … Semantiek van data verwijst naar de betekenis van de data. Het is een belangrijk onderdeel van smart data om te weten welke data er beschikbaar is, en wat deze vertelt over de realiteit. Dit verwijst niet enkel naar beschrijving van data en variabelen, maar ook naar de betekenis ervan in het echte leven. Meestal wordt deze betekenis van de data beschreven door meta-data, die meereist met de data zelf of kan teruggevonden worden in bijvoorbeeld een data catalogus.worden in bijvoorbeeld een data catalogus. +
- Semantische interoperabiliteit focust op h … Semantische interoperabiliteit focust op het beschrijven van de betekenis van een interactie tussen 2 interoperabele systemen of componenten . Als voorbeeld kan de specificatie van de interoperabiliteit van een protocol tussen 2 IoT toestellen die geconnecteerd zijn door een netwekr het volgende bevatten :</br> </br> een semantische (betekenis) beschrijving van de mogelijkheden van de toestellen (bv. meten van temperatuur) </br> een semantische beschrijving van de protocols (bv. WIFI) </br> een semantische beschrijving van de protocol data eenheden (zoals graden Celsius) </br> Verder geeft WikiPedia ook nog deze beschrijving :</br> Hierbij ligt de nadruk op betekenis van de uitgewisselde gegevens; op het accuraat bepalen van de betekenis zodat informatie ontstaat die zinvol is voor de eindgebruikers van beide systemen. Moeilijkheden hierin kunnen bijvoorbeeld optreden wanneer verschillende termen worden gebruikt voor gelijksoortige of identieke concepten, zoals "maker", "auteur", "samensteller", "componist" (vooral wanneer deze begrippen elkaar binnen sommige contexten semantisch overlappen en in andere contexten niet), of andersom: wanneer identieke termen worden gebruikt, waarvan de betekenis in verschillende contexten verschilt. Naast deze terminologische kwesties kan ook onduidelijkheid aan de orde zijn over de gebruiksdoelen van zekere informatie. Zo kan een "adres" voor de één de bedoeling hebben om als bezoekadres gebruikt te worden en voor de ander als postadres.der als postadres. +
- Sensordata is data afkomstig van een sensor, vaak gaat het hier om (semi) real-time data. +
- Sinds de start van VLOCA in 2020 zijn er a … Sinds de start van VLOCA in 2020 zijn er al heel wat samenwerkingsverbanden rond Slimme Steden-thema's opgestart met Vlaamse lokale besturen. VLOCA ging tijdens deze trajecten samen met experten en lokale besturen aan de slag om rond een gekozen thema draaiboeken, vereistenmodellen en architectuurmodellen te ontwikkelen, en deze ter beschikking te stellen aan andere lokale besturen. Op deze manier werd architectuur-kennis en -ervaring gedeeld om te komen tot een slimme regio.</br> "We merkten tijdens deze trajecten dat een aantal lokale besturen niet over de vereiste kennis of tijd beschikten om deel te nemen aan een traject met verscheidene workshops, laat staan om nadien de nodige middelen vrij te maken om een architectuur te implementeren." vertelt Bart Scheenaerts , programmamanager van VLOCA bij het Agentschap Binnenlands Bestuur. "Er was duidelijk nood aan een bijkomend type van ondersteuning voor de lokale besturen. Vanuit ABB willen we hen deze hulp ook bieden. Dat resulteert nu in een uitgebreider aanbod van VLOCA-diensten die ter beschikking staan van Vlaamse lokale besturen."</br> Steden en gemeenten kunnen vandaag, afhankelijk van de grootte en het doel van hun Slimme Stad-initiatief, kiezen uit 4 types van ondersteuning :</br> </br> </br> </br> Fabian de la Meilleure , coördinator trajecten, proces en methodiek, licht het uitgebreide aanbod verder toe: "Wanneer lokale besturen vandaag deelnemen aan een City of Things-oproep, of een project indienen voor een Gemeente zonder Gemeentehuis-ontwikkeling, wordt VLOCA betrokken om het architectuur-luik van het project vorm te geven. Vaak zijn dit grote trajecten waarbij heel wat actoren betrokken worden en zijn de resultaten en oplossingen die tijdens zo’n traject in co-creatie ontwikkeld worden relevant voor heel wat andere steden of gemeenten. Heel wat lokale besturen zitten echter ook met andere types van vragen, vaak heel praktisch van aard. Hierbij biedt het VLOCA-team ook graag haar expertise aan. We denken daarbij aan het scherpstellen van een use case in aanloop naar een CoT- of GzG-traject, of concrete hulp bij de vertaling van de resultaten van zo’n traject of een ander concept naar hun specifieke context. Doordat onze architecten te betrekken bij een groot aantal van deze onderwerpen, beschikken ze over een ruime expertise in de praktische uitwerking en kunnen ze de vakexperten van het lokale bestuur optimaal ondersteunen.”</br> Op de VLOCA Kennishub , dé plek waar al onze trajecten en informatie ter beschikking gesteld wordt, kunnen lokale besturen ook een gedetailleerd overzicht krijgen van het typische verloop van een City of Things-traject bij VLOCA. Het verloop van een dergelijk traject is trouwens grotendeels vergelijkbaar met andere, niet CoT-trajecten. Aanvullend op dit overzicht wordt er op de Kennishub ook een overzicht gegeven van alle deliverables die tijdens een traject ter beschikking gesteld worden, zowel aan de deelnemende gemeenten als aan de VLOCA-community. Deze gegevens zijn per definitie niet statisch, en worden up-to-date gehouden en aangevuld door de VLOCA-community van experten uit lokale besturen, kenniscentra, bedrijven en burgers.</br> Het VLOCA-team staat uiteraard ter beschikking om dit aanbod verder toe te lichten. Aarzel dus niet en contacteer ons !!cteer ons !! +
- Sjabloon:Custom-sub-header Pagina Commentaar Delen Delen via ... Share by Twitter X Bewerken Verwijderen Geschiedenis +
- Sjabloon:Managed {{ArchitectuurBouwlaa … Sjabloon:Managed </br> </br> {{ArchitectuurBouwlaag properties</br>|Abstract= <text></br>|CoCreatieAanvraag= <text> (csv)</br>|VlocaSessie= <text> (csv)</br>|Draaiboek= <text> (csv)</br>|Actoren= <text> (csv)</br>|Organisatie= <text> (csv)</br>|Organisaties= <text> (csv)</br>|Standaard= <text> (csv)</br>|Maturiteitstype= <text></br>|Status= <text></br>|SmartCityDomein= <text> (csv)</br>|SmartCityComponent= <text> (csv)</br>|Website= <text></br>|VlocaTraject= <text> (csv)</br>|SessieType= <text></br>|ArchitectuurComponent= <text> (csv)</br>|ArchitectuurBouwlaag= <text> (csv)</br>}}ocaTraject= <text> (csv) |SessieType= <text> |ArchitectuurComponent= <text> (csv) |ArchitectuurBouwlaag= <text> (csv) }} +
- Sjabloon:Managed {{ArchitectuurBouwlaag sidebar }} $base array is defined in MediaWiki:Ws-sub-header $page array is defined in MediaWiki:Ws-sub-header +
- Sjabloon:Managed {{ArchitectuurCapacit … Sjabloon:Managed </br> </br> {{ArchitectuurCapaciteit properties</br>|Abstract= <text></br>|CoCreatieAanvraag= <text> (csv)</br>|VlocaSessie= <text> (csv)</br>|Draaiboek= <text> (csv)</br>|Actoren= <text> (csv)</br>|Organisatie= <text> (csv)</br>|Organisaties= <text> (csv)</br>|Standaard= <text> (csv)</br>|Maturiteitstype= <text></br>|Status= <text></br>|SmartCityDomein= <text> (csv)</br>|SmartCityComponent= <text> (csv)</br>|Website= <text></br>|VlocaTraject= <text> (csv)</br>|SessieType= <text></br>|ArchitectuurComponent= <text> (csv)</br>|ArchitectuurBouwlaag= <text> (csv)</br>}}ocaTraject= <text> (csv) |SessieType= <text> |ArchitectuurComponent= <text> (csv) |ArchitectuurBouwlaag= <text> (csv) }} +
- Sjabloon:Managed {{ArchitectuurCapaciteit sidebar }} $base array is defined in MediaWiki:Ws-sub-header $page array is defined in MediaWiki:Ws-sub-header +
- Sjabloon:Managed {{ArchitectuurCompone … Sjabloon:Managed </br> </br> {{ArchitectuurComponent properties</br>|Abstract= <text></br>|CoCreatieAanvraag= <text> (csv)</br>|VlocaSessie= <text> (csv)</br>|Draaiboek= <text> (csv)</br>|Actoren= <text> (csv)</br>|Organisatie= <text> (csv)</br>|Organisaties= <text> (csv)</br>|Standaard= <text> (csv)</br>|Maturiteitstype= <text></br>|Status= <text></br>|SmartCityDomein= <text> (csv)</br>|SmartCityComponent= <text> (csv)</br>|Website= <text></br>|VlocaTraject= <text> (csv)</br>|SessieType= <text></br>|ArchitectuurComponent= <text> (csv)</br>|ArchitectuurBouwlaag= <text> (csv)</br>}}ocaTraject= <text> (csv) |SessieType= <text> |ArchitectuurComponent= <text> (csv) |ArchitectuurBouwlaag= <text> (csv) }} +
- Sjabloon:Managed {{ArchitectuurComponent sidebar }} $base array is defined in MediaWiki:Ws-sub-header $page array is defined in MediaWiki:Ws-sub-header +
- Sjabloon:Managed {{ArchitectuurSysteem … Sjabloon:Managed </br> </br> {{ArchitectuurSysteemeigenschap properties</br>|Abstract= <text></br>|CoCreatieAanvraag= <text> (csv)</br>|VlocaSessie= <text> (csv)</br>|Draaiboek= <text> (csv)</br>|Actoren= <text> (csv)</br>|Organisatie= <text> (csv)</br>|Organisaties= <text> (csv)</br>|Standaard= <text> (csv)</br>|Maturiteitstype= <text></br>|Status= <text></br>|SmartCityDomein= <text> (csv)</br>|SmartCityComponent= <text> (csv)</br>|Website= <text></br>|VlocaTraject= <text> (csv)</br>|SessieType= <text></br>|ArchitectuurComponent= <text> (csv)</br>|ArchitectuurBouwlaag= <text> (csv)</br>}}ocaTraject= <text> (csv) |SessieType= <text> |ArchitectuurComponent= <text> (csv) |ArchitectuurBouwlaag= <text> (csv) }} +
- Sjabloon:Managed {{ArchitectuurSysteemeigenschap sidebar }} $base array is defined in MediaWiki:Ws-sub-header $page array is defined in MediaWiki:Ws-sub-header +
- Sjabloon:Managed {{CoCreatieAanvraag p … Sjabloon:Managed </br> </br> {{CoCreatieAanvraag properties</br>|Abstract= <text></br>|CoCreatieAanvraag= <text> (csv)</br>|Jaar= <text> (csv)</br>|VlocaSessie= <text> (csv)</br>|Draaiboek= <text> (csv)</br>|Actoren= <text> (csv)</br>|Organisatie= <text> (csv)</br>|Organisaties= <text> (csv)</br>|Standaard= <text> (csv)</br>|Maturiteitstype= <text></br>|Status= <text></br>|SmartCityDomein= <text> (csv)</br>|SmartCityComponent= <text> (csv)</br>|Website= <text></br>|VlocaTraject= <text> (csv)</br>|SessieType= <text></br>|ArchitectuurComponent= <text> (csv)</br>|ArchitectuurBouwlaag= <text> (csv)</br>}}t; |VlocaTraject= <text> (csv) |SessieType= <text> |ArchitectuurComponent= <text> (csv) |ArchitectuurBouwlaag= <text> (csv) }} +
- Sjabloon:Managed {{CoCreatieAanvraag sidebar }} $base array is defined in MediaWiki:Ws-sub-header $page array is defined in MediaWiki:Ws-sub-header +
- Sjabloon:Managed {{Deliverable propert … Sjabloon:Managed </br> </br> {{Deliverable properties</br>|Abstract= <text></br>|CoCreatieAanvraag= <text> (csv)</br>|Initiatief= <text> (csv)</br>|ServiceType= <text> (csv)</br>|Jaar= <text> (csv)</br>|VlocaSessie= <text> (csv)</br>|Draaiboek= <text> (csv)</br>|Deliverable= <text> (csv)</br>|Actoren= <text> (csv)</br>|Organisatie= <text> (csv)</br>|Organisaties= <text> (csv)</br>|Standaard= <text> (csv)</br>|Maturiteitstype= <text></br>|Status= <text></br>|SmartCityDomein= <text> (csv)</br>|SmartCityComponent= <text> (csv)</br>|Website= <text></br>|VlocaTraject= <text> (csv)</br>|SessieType= <text></br>|ArchitectuurComponent= <text> (csv)</br>|ArchitectuurBouwlaag= <text> (csv)</br>|Versie= <text></br>|TypeDeliverable <text></br>|Status <text></br>}}|SessieType= <text> |ArchitectuurComponent= <text> (csv) |ArchitectuurBouwlaag= <text> (csv) |Versie= <text> |TypeDeliverable <text> |Status <text> }} +
- Sjabloon:Managed {{Deliverable sidebar }} $base array is defined in MediaWiki:Ws-sub-header $page array is defined in MediaWiki:Ws-sub-header +
- Slimme Regio Vlaanderen is een bedrijvenor … Slimme Regio Vlaanderen is een bedrijvenorganisatie die meewerkt aan de uitbouw van de slimme regio Vlaanderen door bedrijven met overheden en bedrijven onderling met elkaar te matchen en zo deze uitbouw met gebundelde krachten te realiseren. </br> </br> Wie we zijn </br> De vzw Slimme Regio Vlaanderen is een door de Vlaamse Overheid erkende bedrijvenorganisatie die actief meewerkt aan de uitbouw van de slimme regio Vlaanderen. Slimme Regio Vlaanderen is de matchmaker tussen de bedrijven onderling en tussen de bedrijven en de overheid inzake smart city toepassingen in verschillende smart city domeinen zoals digitalisering, veiligheid, duurzaamheid, mobiliteit, inclusiviteit, …</br> In onze community wordt nadrukkelijk gezocht naar de match tussen de strategie van de Vlaamse Overheid inzake de uitbouw van de slimme regio Vlaanderen en de innovatiemiddelen die daarvoor ter beschikking worden gesteld. Het Smart Region Office (SRO) vertegenwoordigt de Vlaamse overheid als stakeholder binnen de uitbouw van de Slimme Regio Vlaanderen en erkent het platform Slimme Regio Vlaanderen als vertegenwoordiger van de bedrijven aan de aanbodzijde.</br> </br> Wat we doen </br> Slimme Regio Vlaanderen heeft in hoofdzaak een verbindende rol in het landschap van de uitbouw van de slimme regio Vlaanderen. We doen dit door aan actieve matchmaking te doen, door diverse projecten te faciliteren en door de verschillende actoren te ondersteunen in hun groeiproces en schaalvergroting</br> Matchmaking </br> De uitdagingen waarmee de Vlaamse overheden worden geconfronteerd worden enkel opgelost door een intense samenwerking tussen overheden, bedrijven, burger en onderzoekswereld (quadruple helix). Slimme Regio Vlaanderen vervult hiervoor de rol van matchmaker en organiseert thematische workshops tussen bedrijven, pitchings (bedrijven promoten hun toepassingen aan overheden) en reverse pitchings (overheden maken uitdagingen bekend aan bedrijvenwereld), events en overlegmomenten met de quadrupple helix stakeholders.</br> Faciliteren </br> Binnen het innovatieproces faciliteert Slimme Regio Vlaanderen onderzoeksprojecten, POC’s, burgerbevragingen, pilootprojecten, proeftuinen, enz. Dit doen we samen met onze leden.</br> Schaalvergroting </br> We helpen succesvolle implementaties op weg naar schaalvergroting door het organiseren van marketing en communicatie-activiteiten om bewezen toepassingen in een grotere markt te promoten. We mikken hiervoor op Vlaanderen, maar ook internationaal.</br> </br> Pitchpunt </br> Matchmaking is onze core activiteit. Via ons pitchpunt slaan we de brug tussen bedrijven en overheden die willen werken rond Smart City thema’s. Op pitchpunt op onze website vind je pitches van overheden die hun problematiek aankaarten en ideeën naar voorschuiven om te innoveren in hun stad of gemeente. Bedrijven kunnen op die manier zoeken naar nieuwe opportuniteiten bij onze Vlaamse steden en gemeenten. Omgekeerd vind je er ook tal van pitches van onze lidbedrijven die oplossingen aanbieden. Daar kunnen overheden dus inspiratie en kennis opdoen voor nieuwe projecten. nieuwe projecten. +
- Solid of sociaal gelinkte content wordt on … Solid of sociaal gelinkte content wordt ontwikkeld door MIT door een team onder leiding van Berners-Lee. Solid lijkt op de traditionele blogosphere: content curation komt weer in handen van individuele gebruikers en die bepalen zelf waar hun data wordt neergezet. Gebruikers hebben een solid-identiteit en een eigen stuk data-opslag, in dit concept een pod genoemd. Ze geven andere mensen toegang tot delen van hun pod voor de specifieke content die ze willen ontsluiten.</br> Meer info is te vinden op:</br> [1] </br> </br> </br> ↑ https://en.wikipedia.org/wiki/Solid_(web_decentralization_project)/Solid_(web_decentralization_project) +
- Sound Event Detection is een taak in Machi … Sound Event Detection is een taak in Machine Learning waarbij men tracht het optreden van één of meer van een aantal mogelijke gebeurtenissen in een audiosignaal te detecteren.</br> Het doel van automatische geluidsgebeurtenisdetectie methoden is te herkennen wat er in een audiosignaal gebeurt en wanneer dat gebeurt. In de praktijk is het doel te herkennen op welke momenten in de tijd verschillende geluiden in een audiosignaal actief zijn.</br> Een tutorial over sound event detection kan hier gevonden worden.on kan hier gevonden worden. +
- Source: https://opendefinition.org/ossd/ … Source: https://opendefinition.org/ossd/ </br> An open software service is one:</br> </br> Whose data is open as defined by the Open Definition with the exception that where the data is personal in nature the data need only be made available to the user (i.e. the owner of that account). </br> Whose source code is:</br> Free/Open Source Software (that is available under a license in the OSI or FSF approved list – see note 3). </br> Made available to the users of the service.ailable to the users of the service. +
- Stad Geel is een centrumstad in de provinc … Stad Geel is een centrumstad in de provincie Antwerpen en staat ook wel bekend onder de eretitel: "Barmhartige Stede". De Kempense stad is naar oppervlakte de zevende grootste stad van Vlaanderen, is de hoofdplaats van het gerechtelijk kanton Geel en behoort tot het kieskanton Mol. Geel telt ruim 41.000 inwoners, die Gelenaars worden genoemd. Haar beschermheilige is de heilige Dimpna van Geel.</br> De missie van Stad Geel? Zorgen voor welvaart, voor het welzijn van de burgers en voor de duurzame ontwikkeling van Geel en haar centrumfunctie. Stad Geel ondersteunt initiatieven dicht bij de burger.</br> Stad Geel hecht veel belang aan de waarden vertrouwen, respect, samenwerking en servicegerichtheid. In het meerjarenplan 2020-2025 focust het stadsbestuur op levenskwaliteit, (verkeers)veiligheid en duurzaamheid. Zo moet Geel een nog betere plek worden om te wonen, werken en leven, en dat voor iedereen. Daarnaast blijft de stad haar dienstverlening verbeteren.</br> Voor meer informatie over de stad Geel verwijzen we door naar de Wikipedia pagina .rwijzen we door naar de Wikipedia pagina . +
- Standaardisatie van technologie in stedeli … Standaardisatie van technologie in stedelijke gebieden is een wereldwijde noodzaak </br> Het World Economic Forum heeft recent uitspraken gedaan over Smart Cities. InfraTech (infrastructuur geactiveerd door technologie) is een van de belangrijkste uitdagingen voor het succes van slimme steden, waar de overheid een klimaat moet creeeren om dit mogelijk te maken, o.a. door wetgeving en regelgeving die meedenkt in de toekomst. Daarbij zegt het WEF dat de lokale, regionale en nationale overheden moeten samenwerken om vooral de integratie van technologieen over sectoren heen mogelijk te maken, waarbij digitale connectiviteit een grote prioriteit is. Reguleringen en standaarden kunnen hierbij een heel belangrijke rol spelen, maar moeten flexibel en bruikbaar zijn, om de steeds sneller veranderende wereld en zijn uitdagingen te kunnen volgen. Overheden moeten vooral focussen op het delen van data en interoperabiliteit. Smart data is daarbij een belangrijke doelstelling, met focus op data kwaliteit en nauwkeurigheid. Data privacy en protection zijn de hoekstenen van het vertrouwen van de burger, en dus kritisch voor de adoptie van InfraTech in de stad.</br> VLOCA is het resultaat van de Vlaamse overheid die deze visie van het WEF in de praktijk wil omzetten, in co-creatie om een zo breed mogelijk draagvlak te krijgen. VLOCA focust zich op interoperabiliteit en die minimum vereisten om cross-domain koppelingen mogelijk te maken. Het databroker traject bijvoorbeeld verkent de mogelijkheden van de architectuur om een gefedereerd smart data platform voor een Vlaamse region mogelijk te maken, waar smart data management aan de basis ligt. Bovendien worden de specfieke noden binnen thematische speerpunt trajecten (water en mobiliteit) verkend om voeling te hebben met verschillende thema's.</br> </br> Verschillende internationale grote naties nemen het voortouw </br> Japan heeft via een Ministrieel Innovatie programma gewerkt aan een horizontale benadering van Smart Cities, om zo te komen tot een eerste Smart City Referentie Architectuur. Daarbij baseren ze zich op 4 sleutel concepten : een user-centric benadering, een belangrijke rol voor het lokale bestuur, de nadruk op federatie van data en diensten , en het belang van interoperabiliteit . Japan probeert hier niet het wiel her uit te vinden, en verwijst naar internationale initiatieven zoals Synchronicity, IES-City (NIST), het Europees Interoperability Framework, Fiware, X-Road, ... Bovendien stellen ze ook duidelijk dat dit een programma in evolutie is, en dus continu moet geactualiseerd worden. </br> India heeft een open source software platform - het India Urban Data Exchange platform - opgezet dat steden in staat moet stellen het potentieel van big data beter te benutten. Daarbij zijn belangrijke componenten als een data catalogus en data broker belangrijke bouwstenen. De principes die hieraan ten gronde liggen, zijn technologie-agnostisch, schaalbaar, privacy-by-design, consent-driven en interoperabel dmv open api's. </br> Canada heeft met zijn OpenNorth programma de basis gelegd voor de definitie van een Open Smart City en een Open Smart Cities gids uitgebracht. </br> </br> Maar ook internationale organisaties gaan er voor </br> ITU, ISO en IEC hebben recent (najaar 2020) een Joint Task Force opgericht om de internationale standaardisatie voor smart cities te coordineren. Dit is mede een antwoord op de vragen die gerezen zijn bij de COVID-19 pandemie, waar duidelijk data uitdagingen naar voor zijn gekomen. Het is ook een antwoord op SDG11 (Sustainable Developmen Goal) : "Make Cities inclusive, safe, resilient and sustainable". </br>Ook Open And Agile Smart Cities verenigt meer dan 150 steden over heel de wereld om de vraagzijde goed te capteren en via minimale interoperabiliteits mechanismen een eerste aanzet te geven tot oplossingen. Zo zijn er reeds 3 MIMS gedefinieerd omtrent het beheren van context, data modellen en marktplaats enablers. 2 extra MIMS zijn in definitie : Personal Data Management en FAIR Artificial Intelligence. Het gericht identificeren van de belangrijkste interop noden vanuit de vraagzijde, is een heel belangrijke input voor het definieren van een open city architectuur. </br>Fiware is een organisatie die met open source bouwblokken een belangrijke bijdrage levert aan smart city technologie. De missie van Fiware is niet enkel geeent op slimme steden, maar hun bouwblokken dragen wel bij tot een versnelde implementatie. Een van de bouwblokken, de context broker is een CEF bouwblok geworden, en de API NGSI-LD is een ETSI-CIM standaard geworden. Deze API en dit bouwblok vormen dan ook de basis voor een invulling van de MIM1 van OASC (context management). Verder werkt Fiware ook aan smart city models (zoals bijvoorbeeld bruikbaar in OASC MIM2). </br> </br> Verschillende Europese initiatieven ondersteunen dit ecosysteem </br> Europa is een groot huis, en het is onmogelijk om alle initiatieven exhaustief op te lijsten. Een bloemlezing is wel mogelijk, aangezien er toch wel belangrijke initiativen zijn die heel recent zijn en krachtig kunnen bijdragen aan open smart cities. </br>Een van de meest recente initiatieven is Gaia-X. Gaia-X vindt zijn oorspring in Frankrijk en Duitsland met een belangrijk doel om data soevereiniteit te realiseren. Het is nu gegroeid tot een breder gedragen initiatief met als doel om het gebruik van de CLOUD in Europa binnen de verschillende industriele en diensten sectoren te doen groeien. Op dit moment hinkt Europa achterop in de wereld. en moet het gebruik van de cloud (als vereiste om integratie te verhogen) snel omhoog. Het doel is dan ook om boven 50% gebruik te gaan in de volgende 4 jaar. Om ook de Europese cloud spelers aan bod te laten komen ten opzichte van de hyperscalers (Google, Microsoft, Amazon,...) is interoperabiliteit en portability een grote uitdaging, zeker bij het delen van data. Het mogelijk maken om binnen en tussen verschillende data spaces (gezondheid, mobiliteit, energie, financien, ...) data uit te wisselen is een belangrijke doelstelling. Binnen Gaia-X is er ook een subgroep rond Smart Cities, voorgezeten door Slovenie waar we in VLOCA zeker mee aligneren. </br> Andere initiatieven (worden nog gedetailleerd/gelinkt) :</br> </br> CEN </br> AIOTI </br> Horizon Europe, vb. OpenDei </br> ETSI-CIM </br> living-in.eu </br> De Europese Commissie heeft het European Innovation Partnership on Smart Cities and Communities (EIP-SCC) opgericht in 2014, en dit heeft geleid tot bijvoorbeeld SAREF (Smart Applicances REFerence ontology) dat een standaard is geworden van ETSI and OneM2M in 2015. </br> </br> </br> En verschillende Europese lidstaten schakelen een versnelling hoger </br> Denemarken </br> Zweden </br> Nederland </br> Finland </br> Duitsland </br> Slovenie </br> Belgie </br> En last but not least : Vlaanderen in de kop van het peloton </br> (worden nog verder gedetailleerd/gelinkt)</br> </br> OSLO </br> CEN </br> V-ICT-OR </br> steden </br> Gaia-X </br> VLOCA Gaia-X VLOCA +
- Summary DUET is developing and validatin … Summary </br> DUET is developing and validating the use of Digital Twins for better policy making. The three city test beds cover a range of scales for testing different scenarios related to the field of mobility, health and environment. These policy domains were chosen for testing purposes due to immediate policy needs in all areas and the fact that these issues often intersect and impact each other, providing a perfect opportunity for robustly testing the Digital Twins with multidisciplinary input and multi-sectoral output. </br> Starting from a similar data cloud concept, three city test beds - each committed to digital transformation - have been chosen to cover different geographical scopes, spatial challenges, and policy needs and will be rolled out in a cascading order to (a) have more efficient use of resources (b) demonstrate transferability towards other cities and regions, (c) ensure lessons learned are captured and used during the project. The piloting will end with the cities using each others data/models/APIs to demonstrate interoperability and potential for Policy Ready Data-as-a-Service.</br> </br> Scope </br> Flanders Region: The Flanders DUET Digital Twin will concentrate on the design of new measures, implementation of actions and evaluation of the success of actions as foreseen in for example Flanders Regional Mobility Plan, and the Flanders Environment Plan20 which aims both for smoother mobility through actions that are kinder to the environment and reduces the impact on human health. </br> Athens: Athens sees data informed decision making as a key pillar for city and business transformation. In an era of exponential and constant change, Athens wishes to embrace Digital Twin use to understand city relationships and overcome engagement barriers with stakeholders, co-create new innovative digital services and deliver new business value. </br> Pilsen: The Pilsen Digital Twin will focus on the interrelation between transport and noise pollution in a 3D environment. Noise pollution in the city environment is influenced by many factors. One of the factors is the local road transport - especially the traffic volumes that pass by the built-up environment, types of vehicles and traffic conditions such as speed limits. </br> Domains </br> Transport & Mobility: How might we better understand the mobility streams in cities and neighbourhoods to get a better view of the mobility impact on citizens' lives? How do city officials and citizens perceive that traffic issues affect both the quality of everyday life and the environment in the city center and how might they take up initiatives? </br> Health & Environment: How might we measure, simulate and understand the impact of noise and air pollution with the goal to improve the living environment of citizens? How can city officials and citizens adopt measures that tackle pollution within the city by combining environmental and traffic data and promote a green city mobility? </br> Spatial Planning: How might we measure, simulate and understand the impact of new city developments as new building developments and (attracting) new activities on citizens’ lives? How will the city redesign policies referring to traffic regulations in small areas of the city taking into account their local character, existing data and citizens’ participation, in order to analyse the impact of several policies through a Digital Twin and adjust urban planning? </br> Public Safety: How might we foresee appropriate safety measures on those places with a higher offence or crime rate to improve citizens' safety? </br> Public Engagement: How might we create a dedicated tech community around the digital twin, with the goal to deliver new and innovative services to citizens? </br> Pollution Reduction: How can the city suggest and implement strategies focusing on pollution reduction, urban environment protection and how can citizens contribute to these strategic plans and adopt a greener way of life? </br> Integratie luchtkwaliteitsmodel in Flanders DUET Digital Twin </br> Binnen het DUET project is een specifieke use case rond luchtkwaliteit opgezet voor Vlaanderen, geformuleerd als volgt.</br> "As a public servant of the mobility or environmental protection department, I want to know the level and impact on air pollution when certain roads would be closed, so I can discover causes of air pollution and the impact on citizens well-being in the city."</br> Deze use case is verder vertaald tot de nood om een responsief luchtkwaliteitsmodel te koppelen aan de Digital Twin omgeving. Dit luchtkwaliteitsmodel dient de output van het mobiliteitsmodel te gebruiken als input. Het mobiliteitsmodel berekent wat de wijziging is in de mobiliteitssituatie wanneer een actie zoals het afsluiten van een weg wordt genomen in de Digital Twin omgeving.</br> </br> Schematisch overzicht van de integratie van het QUARK luchtkwaliteitsmodel in de DUET Digital Twin omgeving </br> Op basis van de vereisten is VITO 's QUARK luchtkwaliteitsmodel geselecteerd. Bovenstaand schema toont de data flow die is opgezet. Dit doorloopt verschillende stappen. </br> </br> Via een model agent API wordt elke 10 seconden (frequentie instelbaar) een poll gedaan. Dit resulteert in een bericht met een lijst events (if any). Elk event bevat een uniek-scenario-id en een link naar de specifieke data van het mobiliteitsmodel. Deze specifieke data is een JSON bestand. Dit bestand bevat voor elke link in het verkeersnetwerk de nieuwe waardes en de nodige meta-data. </br> De duet-model-agent-api doet per event een POST naar de duet-quark service. In de duet-quark service komen de events in een wachtrij terecht en worden vervolgens afgehandeld. </br> Als volgende stap wordt voor elk scenario de uitstoot van stikfstofoxides (NO2 en NOx) en fijn stof (PM10 en PM2.5) berekent per wegsegment. </br> QUARK maakt vervolgens voor de verschillende types luchtverontreiniging (NO2, PM10 en PM2.5) een jaargemiddelde concentratiekaart. Dit wordt als Geotiff bestand ter beschikking gesteld. Er zijn zowel kaarten met de totale concentraties als verschilkaarten ten opzichte van een referentiescenario. </br> De duet-quark service maakt een GeoServer layer (met WMTS url) aan voor elke GeoTiff en stuurt een bericht naar duet-model-agent-api met het scenario-id en de WMTS urls van de aangemaakte kaarten. </br> De duet-model-agent-api stuurt een JSON bericht naar de message-broker . Dit bericht bevat het scenario-id, de client-id, de topic en de WMTS URLs van de gegenereerde kaarten. Via de URL kan de visualisatie schil van de Digital Twin de resultaten weergeven. Onderstaande kaart is een voorbeeld van zo'n visualisatie. </br> Voorbeeld van een luchtkwaliteitskaart met de verschillen in stikstofdioxide concentraties in Gent door een weg af te sluiten. </br> Tijdens de configuratie van het QUARK model op maat van Gent (de pilootstad) is de doorrekening van het referentiescenario reeds gebeurd. Hierbij is ook al overige input naast mobiliteit voor het luchtkwaliteitsmodel voorbereid. Dit zijn ondermeer </br> </br> de achtergrondconcentraties door andere bronnen dan wegverkeer </br> de meteorologische data </br> configuratieparameters zoals de gehanteerde resolutie </br> De luchtkwaliteitsberekeningen gebeuren op een rekencluster gekoppeld aan dataopslag. De doorlooptijd vanaf mobiliteitsinput tot visualisatie van luchtkwaliteitsresultaten bedraagt ongeveer een 2-tal minuten. </br> Zoals in de dataflow is beschreven wordt er voor de datauitwisseling in de huidige koppeling gewerkt met een rechtstreekse link naar de model-input en -output via URL. Dit is een verbeterpunt voor de toekomst. In de DUET architectuur is voorzien om deze data-uitwisseling te laten verlopen via een model-data-API. Dit is hier niet toegepast omwille van de te grote omvang van de bestand aan de inputkant en een (nog) niet ondersteund bestandsformaat aan de output kant.</br> De integratie van QUARK in de DUET Digital Twin omgeving is voorgesteld op een VLOCA workshop. De opname is beschikbaar via deze link en een verslag is opgenomen op deze VLOCA pagina. </br> </br> </br> </br> </br> Partners </br> Informatie Vlaanderen </br> S-practice </br> 21C Consultancy </br> TNO </br> Plan4All </br> GFOSS </br> KU Leuven </br> AEGIS IT-Research </br> ATC </br> Virtual City Systems </br> Imec </br> University of west Bohemia </br> Správa informačních technologií Plzně </br> City of Athens </br> Grimaldi Studio Legale </br> OASC </br> VITO (sub-contractor) +
- Summary Destination Earth also known as … Summary </br> Destination Earth also known as DestinE, is an initiative from the European Commission of Ursula Von der Leyen. It aims to create a digital simulation of Earth with a digital twin that will be used to better understand the effects of climate change and environmental disasters and to permit policymakers more effectively respond to these issues.</br> The project Destination Earth embodies the wider scope of the Von der Leyen’s Commission. The project inscribes itself in the two-key priorities of the Commission which are the digital transition and climate transition, aiming together to achieve carbon neutrality by 2050. Integrated to the Digital Europe Programme and the European Green Deal, Destination Earth projects to create a digital simulation of Earth with a digital twin of our planet meaning an exact digital reproduction of the Earth. It will use an unprecedented amount of real-time data from climate, meteorological, behavioral, atmospheric sensors to develop this high-precision model of our planet. This very precise digital model of the Earth would enable different user groups such as public groups and the scientific and private communities to monitor and simulate natural and human activity, and to develop test scenarios in order to better predict the effects of climate change.</br>With the current climate change challenge, this initiative is very relevant. Using DestinE modeling, the European Commission, as part of the European Green Deal, and also states will be able to evaluate the impact and efficiency of environmental legislative proposals.</br> </br> Scope </br> DestinE will unlock the potential of digital modelling of the Earth system. It will focus on the effects of the climate change, water and marine environments, polar areas, cryosphere, biodiversity or extreme weather events, together with possible adaptation and mitigation strategies. It will help to predict major environmental degradation and disasters with unprecedented fidelity and reliability.</br>By opening up access to public datasets across Europe, DestinE represents also a key component of the European strategy for data.</br>Users of DestinE will be able to access vast amounts of natural and socio-economic information in order to:</br>Continuously monitor the health of the planet: For example, to study the effects of climate change, the state of the oceans, the cryosphere, biodiversity, land use, and natural resources.</br>Support EU policy-making and implementation: For example, to assess the impact and efficiency of environmental policy and relevant legislative measures.</br>Perform high precision, dynamic simulations of the Earth’s natural systems, focusing on thematic domains such as marine, land, coasts, and atmosphere.</br>Improve modelling and predictive capacities: For example, to help anticipate and plan measures in case of storms, floods and other extreme weather events and natural disasters.</br> Reinforce Europe’s industrial and technological capabilities in simulation, modelling, predictive data analytics, artificial intelligence (AI) and high performance computing (HPC).</br> At the heart of DestinE will be a user-friendly and secure cloud-based digital modelling and simulation platform. This platform will provide access to data, advanced computing infrastructure including HPC, software, AI applications and analytics. It will integrate digital twins — digital replicas of various aspects of the Earth's system — on topics such as extreme weather events, climate change adaptation, oceans, biodiversity and more.</br> DestinE will allow users to access to thematic information, services, models, scenarios, simulations, forecasts and visualizations. The underlying models and data will be continuously assessed to provide the most reliable scenario predictions for the users. The platform will also enable application development and the integration of users’ own data. DestinE will initially serve public authorities and will gradually open up to a larger range of scientific and industrial users, to spur innovation and enable the benchmarking of models and data.</br> </br> Domains </br> Extreme natural events </br> Climate change adaptation </br> Ocean </br> Cryosphere </br> Biodiversity </br> Land use </br> Weather </br> Marine systems </br> Partners </br> ESA (European Space Agency) </br> ECMWF (European Centre for Medium-Range Weather Forecasts) </br> EUMETSAT (European Organisation for the Exploitation of Meteorological Satellites) </br> European Commission services and agencies </br> Link to website </br> https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/policies/destination-earth-earth +
- Summary Digital Twin Consortium drives t … Summary </br> Digital Twin Consortium drives the awareness, adoption, interoperability, and development of digital twin technology. Through a collaborative partnership with industry, academia, and government expertise, the Consortium is dedicated to the overall development of digital twins. We accelerate the market by propelling innovation and guiding outcomes for technology end-users.</br> The members are committed to using digital twins throughout their global operations and supply chains. The consortium is open to any business, organization, or entity with an interest in digital twins. Digital Twin Consortium is part of the Object Management Group.</br> As The Authority in Digital Twin, they:</br> </br> Build and establish an extensive multi-faceted ecosystem, </br> Identify and fill gaps in technology development, </br> Drive interoperability through frameworks and open-source code, </br> Develop and advocate consistent best-practice methodologies, </br> Work to influence policy and standards requirements, </br> Publish and amplify architectures, statements, and viewpoints, </br> Advance scientific and technical research to expand the market. </br> Scope </br> Build and establish an extensive multi-faceted ecosystem, </br> Identify and fill gaps in technology development, </br> Drive interoperability through frameworks and open-source code, </br> Develop and advocate consistent best-practice methodologies, </br> Work to influence policy and standards requirements, </br> Publish and amplify architectures, statements, and viewpoints, </br> Advance scientific and technical research to expand the market. </br> Domains </br> Aerospace & Defense </br> FinTech </br> Healthcare & Life Sciences </br> Infrastructure </br> Manufacturing </br> Natural Resources </br> Security & Trustworthiness </br> Technology, Terminology & Taxonomy (3T) </br> Partners </br> Memberlist available at this page .nomy (3T) Partners Memberlist available at this page . +
- Summary Digital twins are virtual repres … Summary </br> Digital twins are virtual representations of physical assets that are created using real time data. The potential for digital twin cities is endless, from informing all aspects of civil engineering and city planning to aiding the vision of future infrastructure</br> In collaboration with the Wellington City Council, using their live city data, we developed this new space for interaction. Traditionally, large scale city visualisations were done using animations. Now, with the advancement of gaming technology, we can create interactive large scale city models with integrated data.</br> </br> Domains </br> The Wellington City twin uses smart city technologies, with real-time data to provide:</br> </br> Transportation statistics for bus, rail, ferry, bike and car </br> Air traffic visualisations </br> Cycle sensor data including how many trips were made in a time period, direction of travel, and which streets cyclists travel on </br> Car park availability </br> Video </br> Een video is beschikbaar via deze link . Een video is beschikbaar via deze link . +
- Summary EU Critical Infrastructures (CIs … Summary </br> EU Critical Infrastructures (CIs) are increasingly at risk from a variety of intentional cyber-physical attacks (malware, terrorist driven exploits, etc.) as well as risks from natural hazards (e.g. extreme weather, fires, earthquakes, disastrous consequences of global warming) and hybrid threats including fake news. Recent research and emerging solutions focus on the protection of individual CIs (ports, energy distribution, hospitals, …), however, the interrelationships between CIs has become more complex and managing the impacts of cascading effects and enabling rapid recovery is becoming more pertinent and highly challenging.</br> The PRECINCT project will provide a model-driven collaborative and unifying cyber-physical security and resilience management platform for smart resilient PRECINCTs, leveraging advances from CIP and INFRA-01 projects, as well as the extensive body of work in Urban and Critical Infrastructure protection and resilience management (RESILENS, DRIVER, RESOLUTE thus exploiting, evolving and embodying key outputs and knowledge gained into the PRECINCT models and services.</br> </br> Scope </br> 4 Living Labs</br> </br> Ljubljana </br> Antwerp </br> Greece </br> Italy </br> Outcomes </br> A PRECINCT Framework Specification for systematic CIs security and resilience management fulfilling industry requirements. </br> A Cross-Facility collaborative cyber-physical Security and Resilience management Infrastructure enabling CI stakeholder communities to create AI-enabled PRECINCT Ecosystems and enhanced resilience support services. </br> A vulnerability assessment tool that uses Serious Games to identify potential vulnerabilities to cascading effects and to quantify resilience enhancement measures. </br> PRECINCT’s Digital Twins to represent the CIs network topology and metadata profiles, applying closed-loop Machine Learning techniques to detect violations and provide optimized response and mitigation measures and automated forensics. </br> Smart PRECINCT Ecosystems, deployed in four large-scale Living Labs and Transferability Validation Demonstrators, will provide measurement-based evidence of the targeted advantages and will realize Digital Twins corresponding to the CIs located therein, include active participation of emergency services and city administrations with results feeding back to the Digital Twins developments. </br> Sustainability related outputs including Capacity Building, Dissemination, Exploitation, Resilience Strategy, Policy/ Standardization recommendations. </br> Domains </br> Partners </br> Austria</br> AIT Austrian Institute of Technology </br> Belgium</br> VIAS Institute </br> VLTN BV </br> KU Leuven </br> POLIS </br> European Organisation for Security (EOS) </br> CORTE </br> IMEC </br> Water-link </br> Antwerp Police Department </br> UITP Advancing Public Transport </br> France</br> Montimage </br> AKKA HIGH TECH </br> Germany</br> Nurogames GMBH </br> Greece</br> Attikes diadromes s.a. </br> KEMEA </br> Attiko metro </br> Athens International Airport </br> Inlecom Innovation </br> Italy</br> Fondazione Istituto sui Trasporti e la Logistica </br> FSTechnology SPA </br> Engineering Ingegneria Informatica S.p.A. (ENG) </br> LEPIDA </br> Bologna Airport (ABD) </br> Ireland</br> Research Driven Solutions </br> KONNECTA systems limited </br> Inlecom Commercial Pathways </br> University College Dublin </br> DLR Dún Laoghaire-Rathdown County Council </br> Luxembourg</br> LUXEMBOURG INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY (LIST) </br> Slovenia</br> Ljubljanski potniški promet d.o.o. </br> Institute for Corporative Security Studies (ICS) </br> Municipality of Ljubljana </br> Slovenske železnice, d. O. O. </br> Prometni institut Ljubljana d. O. O. </br> Telekom </br> Spain</br> Fundación tecnalia research & innovation </br> Barcelona Supercomputing Center </br> Switzerland</br> CONCEPTIVITY s.à.r.l. +
- Summary Horizon 2020 is the financial in … Summary </br> Horizon 2020 is the financial instrument implementing the Innovation Union, a Europe 2020 flagship initiative aimed at securing Europe's global competitiveness.</br> Seen as a means to drive economic growth and create jobs, Horizon 2020 has the political backing of Europe’s leaders and the Members of the European Parliament. They agreed that research is an investment in our future and so put it at the heart of the EU’s blueprint for smart, sustainable, and inclusive growth and jobs.</br> By coupling research and innovation, Horizon 2020 is helping to achieve this with its emphasis on excellent science, industrial leadership, and tackling societal challenges. The goal is to ensure Europe produces world-class science, removes barriers to innovation, and makes it easier for the public and private sectors to work together in delivering innovation.</br> Horizon 2020 is open to everyone, with a simple structure that reduces red tape and time so participants can focus on what is really important. This approach makes sure new projects get off the ground quickly – and achieve results faster.</br> The EU Framework Programme for Research and Innovation will be complemented by further measures to complete and further develop the European Research Area. These measures will aim at breaking down barriers to create a genuine single market for knowledge, research, and innovation.</br> Horizon 2020 is the biggest EU Research and Innovation programme ever with nearly €80 billion of funding available over 7 years (2014 to 2020) – in addition to the private investment that this money will attract. It promises more breakthroughs, discoveries and world-firsts by taking great ideas from the lab to the market.</br> </br> Scope </br> Provide funding.</br>Horizon 2020 calls can have different types of action (funding schemes).</br>The type of action specifies:</br> </br> The scope of what is funded </br> The reimbursement rate </br> Specific evaluation criteria to qualify for funding </br> The use of simplified forms of costs like lump sums </br> Domains </br> Agriculture and forestry </br> Bio-based Industries </br> Biotechnology </br> Energy </br> Environment & Climate Action </br> Food & Healthy Diet </br> Funding Researchers </br> Health </br> ICT Research & Innovation </br> Innovation </br> International Cooperation </br> Key Enabling Technologies </br> Oceans and seas </br> Partnerships with Industry and Member States </br> Plastics </br> Raw Materials </br> Research Infrastructures </br> Security </br> SMEs </br> Social Sciences and Humanities </br> Society </br> Space </br> The European Research Area (ERA) </br> Transport </br> Partners </br> https://ec.europa.eu/programmes/horizon2020/en/homeammes/horizon2020/en/home +