"Parsed text" is een vooraf gedefinieerde eigenschap. Deze eigenschap is van te voren gedefinieerd (ook bekend als een speciale eigenschap) en komt met extra beheersprivileges, maar kan worden gebruikt net als elk andere door de gebruiker gedefinieerde eigenschap.
V
VWP Tech wg 45 +
VWP Tech wg 46 +
Aantal gefaalde stofzuigers binnengebracht bij repair cafés, per repair status ( eindelven, gemaakt, repareerbaar maar nog niet mogelijk gezien ontbrekende wisselstukken, handleiding,…) en per leeftijd. +
Validatiescore CityFlows +
Valkuilen Citerra WG1 +
Veel voorkomende meldingen DM +
City of Things Oproep 2021
Een bruisende handelskern biedt heel wat troeven voor de inwoners. Helaas lijden lokale handelaars onder de opkomst van e-commerce met veel faillissementen tot gevolg. Om deze evolutie een halt toe te roepen willen Halle en Dendermonde op drukke plaatsen digitale infoschermen plaatsen waarop lokale handelaars hun producten kunnen aanprijzen.
Digitale infoschermen hebben al bewezen dat ze een krachtig communicatiemiddel kunnen zijn. Toch stellen we vast dat het voor lokale besturen niet makkelijk is om hiermee aan de slag te gaan. Ofwel kunnen ze kiezen voor een oplossing van de grote marktspelers en kunnen ze slechts een heel beperkt aantal niet commerciële berichten de wereld insturen. Ze hebben geen controle over de getoonde advertenties waardoor enkel grote multinationals aan bod lijken te komen. Ofwel nemen lokale besturen het beheer in eigen handen, maar merken ze snel dat de meegeleverde software toch niet helemaal beantwoordt aan de noden en dat er nog veel manueel werk nodig is.
In dit project slaan Halle, Dendermonde, de provincies Vlaams-Brabant en Oost-Vlaanderen, VERA en Polis de handen in mekaar om samen een oplossing uit te werken, een prototype te testen en het geheel ook via een raamovereenkomst beschikbaar te maken voor alle besturen in Vlaanderen. [1]
Overzicht deliverables
Deliverable Versie Actoren Visualo VLOCA-model V0.2 VLOCA-Model V0.2 Overheden Vereistenmodel VISUALO Beschrijvende teksten V0 Visualo VLOCA-model V0.1 VLOCA-Model V0.1 Overheden
Werkgroepen
Werkgroep Type werkgroep Datum Tijd Locatie Business werkgroep Business werkgroep 2022-11-07 09u00-12u00 Vlaamse Overheid Herman Teirlinckgebouw (Brussel) Thematische werkgroep 1 Data en informatie werkgroep 2023-03-02 13u00-16u00 Digitaal Thematische werkgroep 2 Functionele werkgroep 2023-03-30 13u00-16u00 Digitaal Thematische werkgroep 3 Technologie werkgroep 2023-04-25 13u00-16u00 Digitaal
↑ https://www.vlaio.be/nl/vlaio-netwerk/city-things-slimme-steden-en-gemeenten/city-things
Dit is de initiatiefpagina City of Things Veelzijdige InfoSchermen voor Updates en Acties van Lokale Ondernemers (VISUALO) – Halle.
Deze pagina beschrijft het initiatief volgens de definitie op de VLAIO website en linkt door naar relevante pagina's op de kennishub.
[1]
Overzicht City Of Things Initiatieven
Initiatiefnemer Gelinkte Initiatieven Domeinen City of Things 2021 VLAIO Slimme Markten – Hasselt Slimme stadsdistributie – Hasselt Smart Innovation Factory – Mechelen Veelzijdige InfoSchermen voor Updates en Acties van Lokale Ondernemers (VISUALO) – Halle Lokale Open Data Economie (LODE) – Brugge Machine Learning as a Service (MLaaS) – Roeselare Mobiele Sensor Units – Roeselare Mobiliteitsbudget voor burgers – Hasselt Mobiliteitskrediet voor burgers (MoBurger) – Hasselt Regionaal plugable incentiveringsplatform – Geel
Een bruisende handelskern biedt heel wat troeven voor de inwoners. Helaas lijden lokale handelaars onder de opkomst van e-commerce met veel faillissementen tot gevolg. Om deze evolutie een halt toe te roepen willen Halle en Dendermonde op drukke plaatsen digitale infoschermen plaatsen waarop lokale handelaars hun producten kunnen aanprijzen. Digitale infoschermen hebben al bewezen dat ze een krachtig communicatiemiddel kunnen zijn. Toch stellen we vast dat het voor lokale besturen niet makkelijk is om hiermee aan de slag te gaan. Ofwel kunnen ze kiezen voor een oplossing van de grote marktspelers en kunnen ze slechts een heel beperkt aantal niet commerciële berichten de wereld insturen. Ze hebben geen controle over de getoonde advertenties waardoor enkel grote multinationals aan bod lijken te komen. Ofwel nemen lokale besturen het beheer in eigen handen, maar merken ze snel dat de meegeleverde software toch niet helemaal beantwoordt aan de noden en dat er nog veel manueel werk nodig is. In dit project slaan Halle, Dendermonde, de provincies Vlaams-Brabant en Oost-Vlaanderen, VERA en Polis de handen in mekaar om samen een oplossing uit te werken, een prototype te testen en het geheel ook via een raamovereenkomst beschikbaar te maken voor alle besturen in Vlaanderen.
↑ https://www.vlaio.be/nl/vlaio-netwerk/city-things-slimme-steden-en-gemeenten/city-things
Korte Beschrijving
in Vlaanderen wordt de combinatie fiets + openbaar vervoer maar half zoveel gebruikt als in Nederland. Om duurzame combimobiliteit te bevorderen is er nood aan meer kwalitatieve, comfortabele en veilige fietsentallingen, bijvoorbeeld aan STATIONS of aan mobi- of HOPPIN' punten.
Een basis om op verder te werken is een levende en open inventaris van alle fietsenstallingen in het land, inclusief hun locatie, een foto, openingsuren, maximum stallingsduur, beschrijving van de ingang en van de aanwezige faciliteiten (oplaadpunten, fietspomp, fietsherstelpunt, lockers, ..) en - indien een telsysteem aanwezig is - in real-time het aantal vrije plaatsen.
Daarom werd het platform www.velopark.be opgericht
Beschrijving Architectuur
Velopark werkt op basis van decentrale Linked open data bestanden met een centrale catalogus.
De databestanden kunnen door eigenaars / beheerders van fietstenstallingen op een
intuïtieve manier aangemaakt worden via een wizard op http://admin.velopark.be
De catalogus en databestanden zijn volledig als open data beschikbaar en kunnen ook via een eenvoudige API geraadpleegd worden. Alle specificaties zijn te vinden op https://www.transportdata.be/dataset/velopark
Een front-end haalt alle informatie op en geeft deze op een aantrekkelijke en gemakkelijke manier weer via een kaart. Via de front-end kunnen bezoekers ook feedback geven. De aparte fiches van fietsenstallingen kunnen ingesloten worden in andere webpagina's of CRM systemen van bijvoorbeeld gemeentes.
Lessons learned
- de ontologie en vocabulary van Velopark zijn volledig compatible met VLOCA
- gemeenten in Vlaanderen zijn nog niet klaar voor decentrale opslag van databestanden op hun eigen servers. Daarom worden alle bestanden momenteel centraal op Velopark gehost.
- studiebureaus en hergebruikers zijn nog niet klaar voor het (her)gebruiken van Linked open data , daarom werd een eenvoudige API opgezet. +
Korte Beschrijving
in Vlaanderen wordt de combinatie fiets + openbaar vervoer maar half zoveel gebruikt als in Nederland. Om duurzame combimobiliteit te bevorderen is er nood aan meer kwalitatieve, comfortabele en veilige fietsentallingen, bijvoorbeeld aan STATIONS of aan mobi- of HOPPIN' punten.
Een basis om op verder te werken is een levende en open inventaris van alle fietsenstallingen in het land, inclusief hun locatie, een foto, openingsuren, maximum stallingsduur, beschrijving van de ingang en van de aanwezige faciliteiten (oplaadpunten, fietspomp, fietsherstelpunt, lockers, ..) en - indien een telsysteem aanwezig is - in real-time het aantal vrije plaatsen.
Daarom werd het platform www.velopark.be opgericht
Beschrijving Architectuur
Velopark werkt op basis van decentrale Linked open data bestanden met een centrale catalogus.
De databestanden kunnen door eigenaars / beheerders van fietstenstallingen op een
intuïtieve manier aangemaakt worden via een wizard op http://admin.velopark.be
De catalogus en databestanden zijn volledig als open data beschikbaar en kunnen ook via een eenvoudige API geraadpleegd worden. Alle specificaties zijn te vinden op https://www.transportdata.be/dataset/velopark
Een front-end haalt alle informatie op en geeft deze op een aantrekkelijke en gemakkelijke manier weer via een kaart. Via de front-end kunnen bezoekers ook feedback geven. De aparte fiches van fietsenstallingen kunnen ingesloten worden in andere webpagina's of CRM systemen van bijvoorbeeld gemeentes.
Lessons learned
- de ontologie en vocabulary van Velopark zijn volledig compatible met VLOCA
- gemeenten in Vlaanderen zijn nog niet klaar voor decentrale opslag van databestanden op hun eigen servers. Daarom worden alle bestanden momenteel centraal op Velopark gehost.
- studiebureaus en hergebruikers zijn nog niet klaar voor het (her)gebruiken van Linked open data , daarom werd een eenvoudige API opgezet. +
Date +
Text +
Text
Note: this property page is intentionally of type Text and not Number, to allow for version numbers such as 6.2.7 that are not valid values for property type Number. +
Korte Beschrijving
Waterland vzw [1] is een nieuwe vzw die als verbinder optreedt tussen burger en politiek.
Met het project 'Vertellende vlotten' worden groene eilanden op binnenwateren voorzien van online sensoren (temperatuur, geleidbaarheid, peil, maar ook hopelijk zuurstof) waarbij de burger real-time informatie krijgt over de waterkwaliteit en dit op een speelse wijze, met een belevingswaarde [cf. Zwerm-gamification project van IMinds].
Door meten en vergroenen (drijvende groeneilanden) aan elkaar te koppelen kan het verfraaien van de waterloop een directe positieve impact hebben op de (be)leefbaarheid van de omgeving.
Beschrijving Architectuur
Lessons learned +
Korte Beschrijving
Waterland vzw [1] is een nieuwe vzw die als verbinder optreedt tussen burger en politiek.
Met het project 'Vertellende vlotten' worden groene eilanden op binnenwateren voorzien van online sensoren (temperatuur, geleidbaarheid, peil, maar ook hopelijk zuurstof) waarbij de burger real-time informatie krijgt over de waterkwaliteit en dit op een speelse wijze, met een belevingswaarde [cf. Zwerm-gamification project van IMinds].
Door meten en vergroenen (drijvende groeneilanden) aan elkaar te koppelen kan het verfraaien van de waterloop een directe positieve impact hebben op de (be)leefbaarheid van de omgeving.
Beschrijving Architectuur
Lessons learned +
Het vervoer op maat vormt de onderste vervoerslaag van het openbaarvervoersmodel voor basisbereikbaarheid. Niet alleen (pendel)bussen, maar ook deelfietsen, deelauto’s en collectieve taxi’s behoren tot deze vervoerslaag.
Het vervoer op maat zorgt voor een efficiënte invulling van de lokale vervoersvragen. Het gaat dan om lokale, al dan niet private initiatieven. Het vervoer op maat wordt aangestuurd in de mobiliteitscentrale. Mobipunten vormen de fysieke spil tussen de verschillende soorten vervoer op maat in een bepaalde buurt.
https://www.vlaanderen.be/vervoer-op-maat +
Embed a video on the page, use an embed link, example: https://www.youtube.com/embed/ScMzIvxBSi4 Template parameters Parameter Description Type Status Url Url no description Example https://www.youtube.com/embed/ScMzIvxBSi4 URL required +
<iframe width="560" height="315" src="" title="Video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe> +