Regel 2: Regel 2:
 
Burgers geven steeds meer bezorgdheden of problemen door via digitale meldingssystemen, wat lokale besturen voor de uitdaging stelt die meldingen optimaal en klantvriendelijk te verwerken. In dit boost-project wordt een ‘digitale blauwdruk’ ontwikkeld, met richtlijnen hoe je via een duidelijk en gestroomlijnd proces meldingen kan ontvangen, kan laten doorstromen en antwoorden kan terugkoppelen aan de melder.
 
Burgers geven steeds meer bezorgdheden of problemen door via digitale meldingssystemen, wat lokale besturen voor de uitdaging stelt die meldingen optimaal en klantvriendelijk te verwerken. In dit boost-project wordt een ‘digitale blauwdruk’ ontwikkeld, met richtlijnen hoe je via een duidelijk en gestroomlijnd proces meldingen kan ontvangen, kan laten doorstromen en antwoorden kan terugkoppelen aan de melder.
  
[[/www.vlaanderen.be/digitaal-vlaanderen/onze-oplossingen/lokaal-digitaal|Lokaal Digitaal]] en VLOCA  bouwen verder op de ‘gemeente zonder gemeentehuis’-trajecten om tot een geconsolideerde aanpak te komen. Ze organiseren verschillende werkgroepen die focussen op een verbeterde organisatorische samenwerking, het inzetten van gebruiksvriendelijke digitale platforms, en de ontwikkeling van een herbruikbare aanpak voor lokale besturen. Het doel van de ‘Digitale Blauwdruk’ is een versterking van de digitale dienstverlening en een grotere onafhankelijkheid tegenover externe leveranciers, voor een efficiëntere en eenvoudigere werking.
+
[https://www.vlaanderen.be/digitaal-vlaanderen/onze-oplossingen/lokaal-digitaal Lokaal Digitaal] en VLOCA  bouwen verder op de ‘gemeente zonder gemeentehuis’-trajecten om tot een geconsolideerde aanpak te komen. Ze organiseren verschillende werkgroepen die focussen op een verbeterde organisatorische samenwerking, het inzetten van gebruiksvriendelijke digitale platforms, en de ontwikkeling van een herbruikbare aanpak voor lokale besturen. Het doel van de ‘Digitale Blauwdruk’ is een versterking van de digitale dienstverlening en een grotere onafhankelijkheid tegenover externe leveranciers, voor een efficiëntere en eenvoudigere werking.
  
 
<h2>Overzicht deliverables</h2>
 
<h2>Overzicht deliverables</h2>

Versie van 24 apr 2024 11:01

Gemeente-zonder-gemeentehuis boost-project

Burgers geven steeds meer bezorgdheden of problemen door via digitale meldingssystemen, wat lokale besturen voor de uitdaging stelt die meldingen optimaal en klantvriendelijk te verwerken. In dit boost-project wordt een ‘digitale blauwdruk’ ontwikkeld, met richtlijnen hoe je via een duidelijk en gestroomlijnd proces meldingen kan ontvangen, kan laten doorstromen en antwoorden kan terugkoppelen aan de melder.

Lokaal Digitaal en VLOCA bouwen verder op de ‘gemeente zonder gemeentehuis’-trajecten om tot een geconsolideerde aanpak te komen. Ze organiseren verschillende werkgroepen die focussen op een verbeterde organisatorische samenwerking, het inzetten van gebruiksvriendelijke digitale platforms, en de ontwikkeling van een herbruikbare aanpak voor lokale besturen. Het doel van de ‘Digitale Blauwdruk’ is een versterking van de digitale dienstverlening en een grotere onafhankelijkheid tegenover externe leveranciers, voor een efficiëntere en eenvoudigere werking.

Overzicht deliverables


Werkgroepen

WerkgroepType werkgroepDatumTijdLocatie
Kick-offBusiness werkgroep2024-04-2613u-14u30Teams
Business werkgroepBusiness werkgroep2024-05-2713u30-16u00Teams
Functionaliteiten werkgroepFunctionele werkgroep2024-06-209u00-12u00Teams
Applicatie componenten werkgroepFunctionele werkgroep2024-09-1113u00-16u00Teams